Skapa nytt konto

En giltig e-postadress. All e-post från systemet kommer skickas till denna adress. E-postadressen kommer inte synas offentligt och kommer enbart användas när du vill ta emot ett nytt lösenord, uppdateringar om din order eller meddelanden via e-post.
Ange ett lösenord för det nya kontot i båda fälten.
Ditt mobiltelefonnummer används till avisering av paketet.

Nyhetsbrev: Önskar du få exklusiva erbjudanden om produkter från Orkla? Anmäl dig till vårt nyhetsbrev och bli bland de första mottagarna.Mer information.

Orkla är en ledande leverantör av märkesvaror till svenska konsumenter. Svenska Orkla-bolag är gemensamt ansvariga för behandlingen av personuppgifter.

Om du tackar ja till att motta nyhetsbrev och erbjudanden från oss, kan även andra bolag inom Orkla-koncernen skicka relevanta erbjudanden och information till dig, exempelvis om sina produkter, tjänster och kundundersökningar.

Vi lovar att se till att du inte kommer få fler än två nyhetsbrev per vecka. Periodvis kan vi dock komma att skicka fler nyhetsbrev, exempelvis under Black Friday-rea.

Du kan kontakta oss när som helst och avbeställa vårt nyhetsbrev och stänga av funktionerna som beskrivs ovan. Läs mer om detta och kompletterande information: Orklas användning av personuppgifter »

Personanpassning: Vi vill ge dig de bästa erbjudandena och relevant information anpassad för dig, baserad på information om dig hämtad från olika källor. Det är viktigt för att förbättra vår kommunikation och ge dig relevanta erbjudanden. Här kan du hitta mer information om denna funktion.

Personanpassade nyhetsbrev och erbjudanden innebär att vi kan använda system som på automatiserad basis behandlar statistik och information om dig. Detta görs för att kunna anpassa informationen och marknadsföringen som du mottar för att göra den mer intressant och relevant för dig. Detta är ett berättigat intresse för oss som annonsör och sker under förutsättning att du mottar tillräcklig information och kan stänga av funktionen, samt att det finns tillräcklig informationssäkerhet.

I denna automatiserade analys kan vi använda, där det är tillgängligt

  • Information du har angivit om dig själv och dina preferenser. Till exempel från när du gick med i våra kampanjer, medlemstjänster och deltar i marknadsundersökningar.
  • Registrerade klick i e-mails från oss och ditt då efterföljande beteende på våra hemsidor.
  • Din köphistorik på Orkla-bolags web-shop.
  • Information om dig som ett tredje parts-bolag lagligen samlat och delat med oss. Sådan information kan vara:
    • Namn, adress, kön, inkomst, medlemskap i organisationer, klubbar etc. från så kallade adressmäklare.
    • Din köphistorik hos återförsäljare.
  • Anonym statistik. Det är exempelvis generisk information om preferenserna hos specifika segment av befolkningen. Valet av segmenterad information är baserad på variabler som inkomst, kön och vistelseort.

Annonser: För att göra vår online-marknadsföring (exempelvis online-tidningar och sociala medier) mer relevant för mottagarna önskar vi använda din e-mailadress och information från din kontakt med oss. Här kan du hitta mer information om denna funktion.

Denna funktion låter oss använda din e-mailadress och information från din kontakt med oss för att visa annonser på vissa typer av webbsidor, exempelvis sociala medier, sökmotorer och online-tidningar. Detta utgör ett berättigat intresse för oss som annonsör. Det sker på villkor att du mottar tillräcklig information och kan stänga av funktionen, samt att det finns tillräcklig informationssäkerhet.

Information från din kontakt med oss kan inkludera:

  • Registrerade klick i e-mail från oss och ditt efterföljande beteende på våra hemsidor
  • Att du har fått vissa nyhetsbrev
  • Köp av vissa produkter
  • Deltagande i våra annonskampanjer
Ett exempel på hur denna funktion fungerar: Låt oss säga att du har deltagit i en tävling avseende en chokladprodukt. Efter tävlingen kan annonsören skicka din och andras e-mailadresser som deltagit i tävlingen till någon som ger ut en online-tidning med annonser. Därefter kan online-tidningen styras så att en annons om chokladprodukter visas för personer som – enligt online-tidningens egen användardata och analys – har liknande intressen som de som har deltagit i tävlingen. Visningen av annonsen är baserad på en gissning att andra personer med liknande intresseprofil kan vara intresserade av samma produkt. Analysen som har utförts av online-tidningen är endast baserad på information som de har om sina användare och sådana annonser visas endast för personer som har samtyckt till att se personanpassade annonser.